А втомобилните производителите разчитат на плъг-ин хибридите (PHEV) като преходна стъпка към електрическата мобилност, като практично решение за всички, които биха искали да карат електрически автомобил, но все още не са готови да притежават такъв. Затова и в началото PHEV бе силно подкрепян със субсидии и рекламни кампании.
Но ниският пробег на първото поколение PHEV и негативните заглавия за висок разход и вредни емисии, субсидиите постепенно спряха. Независимо от това, плъг-ин хибридите са популярни, особено като фирмени автомобили, тъй като носят добро предимство, когато става въпрос за данък върху служебните автомобили, поне на Запад.
В Германия дори т. нар. правило за 0,5%, превозните средства трябва или да изминават най-малко 60 км на ток, или да отделят максимум 50 г/км емисии CO2. От 2025 г. данъчните власти дори ще изискват 80 км пробег на ток за служебните автомобили.
Търсенето в световен мащаб на плъг-ин хибридите нараства в световен мащаб. В Китай, например, миналата година са продадени 2,4 млн. плъг-ин автомобила. За това „вина“ има и фактът, че технологиите се развиха много, особено що се отнася до пробега. Големите батерии, които също могат да се презареждат бързо, правят PHEV отново привлекателни, например за водачите, които могат да зареждат и на работа.
Volkswagen усъвършенства своята плъг-ин технология и тя вече предлага пробег над 100 км. Най-широката гама от подобни модели има Mercedes. Марката монтира своята хибридна система в 18 модела. Базираната в Щутгарт компания е и единственият производител, който комбинира plug-in технологията не само с бензинови двигатели, но и с икономични дизелови двигатели, като предлага и модели със задвижване на всички колела. Батерията пък може да се зарежда с до 55 kW. Така зареждането й на бърза станция отнема не повече от едно нормално спиране на магистралата за тоалетна, кафе и цигара.
Предимства на плъг-ин хибридите
В допълнение към възможността да шофират изцяло на ток, плъг-ин хибридите имат редица други предимства пред нормалните двигатели с вътрешно горене. Например възможността за климатизация на интериора преди потегляне. За да не се натоварва батерията и да се намали пробегът, това често работи само ако колата е свързана стенна зарядна станция. Хибридите на Mercedes, например, могат да подгряват предварително купето или да го охлаждат през лятото чрез бордовата електрическа система. Функцията за климатизация може да се стартира чрез приложението или директно в колата. Ако редовно потегляте в един и същи час, може да програмирате този час за всеки ден от седмицата.
При над 110 км, които са теоретично възможни с пълна батерия на Mercedes GLC или E-Class, пътуването в града само на ток е теоретично възможно. Всеки, който пътува само до офиса пет дни в седмицата, може да шофира в електрически режим почти изцяло.
Във всеки случай технологията изглежда отново набира скорост и достига до потребителите. През последните месеци броят на регистрациите също бавно нараства, въпреки че Plug-in колите са значително по-скъпи.